راهنمای خرید گلس
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1400
نویسنده : فردین فروغی

انواع گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی از نظر جنس

بطور کلی تمام محافظ های صفحه نمایش یا شیشه ای هستند یا غیر شیشه ای. گلس های شیشه ای هم در دو نوع شیشه ای ساده و فول رنگی ارائه می شوند.

در واقع گلس ها یا دارای جنس سفت و سخت شیشه ای هستند یا نرم و انعطاف پذیر که ممکن است از جنس TPU و یا PET و …  باشند که محافظ صفحه نانو ، گلس سرامیکی و یا هیدروژلی هستند.

گلس های شیشه ای حدود 0.3 میلی متر ضخامت دارند ولی محافظ صفحه های نانو نازک تر هستند و دارای ضخامت حدود 0.1 میلی متر هستند .

ویژگی های یک گلس خوب چیست ؟

یک گلس خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟ شاید جواب این سوال پیش خودمون باشد بستگی به شما دارد که گلس خوب را چگونه معرفی کنید، برخی گلس خوب رو محافظت 100%از صفحه نمایش گوشی خودشون میدانند و برخی هم شاید برای زیبایی!!! معیار های زیادی برای شناسایی یک محافظ صفحه نمایش گوشی وجود دارد که در ادامه توضیح های مفصلی خواهیم داد.

    سختی 9H

حتما هنگام خرید گلس با این اصطلاح آشنا شده اید اما این سختی به چه معناست؟ این اصطلاح بیشتر به این معناست که اگر با یک مداد با ضخامت 9Hبر روی گلس کشیده شود هیچ خراشی بر روی آن نمی افتد ودرواقع نشان از ضد خط وخش بودن آن محافظ میباشد.

    روکش نانوی ضد چربی Oleophobic Nano-coating

شاید برای شما پیش اومده که دستتون چرب و چیلی بوده و بعد به گلس زده اید! با این کار اثر انگشتتان بر روی گلس میماند، گلس شیشه ای (حرارتی ) بر خلاف گلس پلاستیکی اثر انگشت رو به خودش جذب میکند روکش نانو ضد چربی یک قابلیت و ویژگی است که با کمک آن چربی دیگر بر روی گلس نمی ماند و ضد اثر انگشت است.

    لایه حریم خصوصیPrivacy Layer

اگر میخوایید در مترو، وقتی که شما گوشی تون رو چک میکنید یا میخواید فیلیمی ببینید کسی دیگری نگاه نکند میتوانید از ویژگی لایه حریم خصوصی استفاده کنید این ویژگی بسیار کارآمد و مفید است و در ادامه مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.

    شفاف و یکدست بودن

از خصوصیات یک گلس خوب میتوان به شفاف ویکدست بودن آن اشاره کرد. به طور حتم هیچ کس نمیخواهد گلس ، صفحه نمایش گوشی رو کدر و تار نشان دهد یا اینکه صفحه پر از حباب های شود که واقعا آزار دهنده است.

    نصب آسان

نصب یک گلس همیشه از مشکلات خریدران بوده و هست، اگر یک گلس نصب آسان و راحتی داشته باشد خیلی بهتر است تا یک گلسی که باید برای نصب هفت خوان رستم رو طی کند.

گلس ساده

همان طور که از نام این گلس پیداست، معمولی بوده و ویژگی خاصی علاوه بر ضد ضربه و ضد خش بودن ندارند. در ساخت گلس های ساده بطور کامل از شیشه استفاده شده و شفاف هستند. سایر گلس ها ویژگی های خاص تری دارند و به نوعی از گلس ساده مشتق شده اند.

گلس فول تمام صفحه

گلس های تمام صفحه همانطور که از نام آن ها پیداست، تمامی سطح صفحه نمایش را پوشش می دهند که بخصوص در گوشی های خمیده کارایی بیشتری داشته و استفاده از آن ها در گوشی های با قابلیت Edge، از اهمیت بالایی برخوردار است.

این گلس ها بطور کلی در دو نوع تمام چسب و دور چسب تولید و طراحی می شوند. تمام سطح داخلی گلس های تمام چسب قابلیت اتصال به نمایشگر را دارند؛ درحالیکه گلس های دورچسب تنها در کناره به نمایشگر متصل می شوند.

گلس سرامیکی

با وجود نام سرامیکی بکار رفته برای این گلس ها، درصد بالایی از ساختار آن ها از شیشه بوده و صرفاً ناخالصی هایی از جنس سرامیک بکار رفته است.

اصلی ترین ویژگی گلکس سرامیکی، انعطاف پذیری بالای آن بوده که سبب می شود در شرایط ویژه و تحت فشارهای وارده، دچار شکستگی نشده و نیازی به تعویض مداوم گلس شکسته شده گوشی خود نخواهید داشت.

این گلس چسبندگی بالایی نیز داشته و به سختی از صفحه نمایش جدا می شود. گلس ها نیز پس از جداشدن از نمایشگر، دیگر قابل استفاده نبوده و ناچار به تعویض آن ها خواهید بود.

گلس مات

علاوه بر ویژگی های مشترک تمام گلس های محافظ صفحه نمایش همانند جلوگیری از ایجاد خط و خش و شکستگی، گلس های مات ویژگی های دیگری نیز دارند که هنگام خرید باید آن ها را در نظر داشته باشید.

این گلس ها هم در انواع شیشه و هم در انواع سرامیکی تولید می شوند.

گلس مات برای افرادی که به میزان زیادی در نور مستقیم خورشید از گوشی خود استفاده می کنند، کاربرد بیشتری داشته و در خانه ممکن است با توجه به مات بودن، از وضوح تصویر نمایشگر بکاهد.

گلس پرایوسی

گلس پرایوسی یکی از خاص ترین گلس های طراحی شده در سال های اخیر بوده که در حفظ حریم شخصی افراد تأثیرگذار است. احتمالاً تاکنون در مکان های عمومی متوجه چک کردن گوشی خود از سوی اطرافیان شده اید!

این گلس با کاهش و محدود کردن زاویه دید صفحه نمایش به میزان مشخصی، از دیده شدن صفحه گوشی توسط اطرافیان جلوگیری کرده و از این نظر، تأثیر و اهمیت بالایی دارد.

https://www.bestbuy.com/site/headphones/true-wireless-headphones/pcmcat1498066426386.c?id=pcmcat1498066426386
https://hiradmarket.com/
گلسUV

گلس های UV ویژه گوشی های خمیده و Edge طراحی شده و نوع عملکرد آن ها بصورتی است که تمام سطح صفحه نمایش را پوشش داده و به دلیل شیشه ای بودن، شفافیت بالایی نیز دارند.

برای اتصال گلس های UV به سطح گوشی از چسب ویژه مایع UV استفاده می شود که به تدریج تمام بخش های نمایشگر را پوشش می دهد.




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید